سایت FCDN

fereidouni.org

زیباترین شهر ترکیه
یک شنبه 29 دی 1398 ساعت | بازدید : 4844 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

 

ترکیه را به حراج هایش می شناسیم، کشوری پر از مساجد و بناهایی با معماری عثمانی. حتما شما هم می دانید که اغلب ایرانی ها تور استانبول را خریداری می کنند تا بتوانند ضمن بازدید از اماکن دیدنی، به خرید پوشاک با قیمت مناسب بپردازند؛ همیشه تا صحبت از سفر به ترکیه به میان می آید این بحث عجین می شود با بهترین زمان حراجهای استانبول و غذاهای ترکی ناب اما امروز می خواهم از یکی از لوکس ترین شهرهای ترکیه برای شما بگویم و این متن مخصوص کسانی است که در فکر خرید تور آنتالیا هستند و سفری مقرون به صرفه و پر از صرفه جویی مد نظر آنها نیست؛ تور ارزان آنتالیا را کنار بگذارید و با ما همراه شوید تا بهترین و خوش آب و هواترین شهر ترکیه را به شما عزیزان معرفی کنم و از بارزترین ویژگی هایش برای تان بگویم.

چرا آنتالیا مشهور شد؟

آنتالیا شهری ساحلی در جنوب شرق کشور ترکیه است و به خاطر وجود دریای مدیترانه همواره سواحل این شهر برای ساکنان ترکیه پرطرفدار بودند. با ساخت هتل های بسیار لوکس در آنتالیا در حالی که اقامت در آنها بسیار ارزان بود، گردشگران خارجی از اروپا و ایران به سوی آنتالیا سرازیر شدند و حالا شاهدیم که بهترین و شیک ترین هتل های ترکیه در شهر آنتالیا مستقر هستند.

012

چرا ایرانی ها زیاد به آنتالیا می روند؟

قیمت اقامت در هتل های آنتالیا برای ایرانیان نیز مقرون به صرفه بود و با حدود 5 میلیون تومان می شد که چند روز در بهترین هتل های این شهر اقامت کرد اما در دو سال گذشته به خاطر تورم سرسام آوری که در ایران شاهد آن هستیم، سفر به آنتالیا برای ایرانی ها گران تمام می شود. از آنجایی که آنتالیا از نظر طبیعت و امکانات تفریحی واقعا جذاب است این روزها ایرانیان بیشتر طرفدار تور زمینی آنتالیا شده اند و شاهدیم که از حالا تور زمینی آنتالیا نوروز 99 جزو اولین انتخاب های هموطنانمان برای سفر خارجی است.

آیا آنتالیا ارزش سفر و هزینه را دارد؟

آنتالیا شهری در ساحل مدیترانه است که از بهار تا اواسط پاییز آب و هوایی عالی دارد. امکانات خوب، آب و هوای مناسب دلایل محکمی برای سفر به این شهر جذاب هستند. ناگفته نماند که در آنتالیا نیز مانند استانبول مراکز خرید زیادی وجود دارد که همین موضوع باعث شده که ایرانیان برای سفر نوروزی خود تور نوروز آنتالیا نوروز 99 را خریداری کنند تا بتوانند در کنار تفریحات از حراج ها نیز لذت ببرند البته در آنتالیا مراکز خرید لوکس با کالاهای بسیار گران قیمت نیز وجود دارد که برای برخی از توریست ها می تواند جالب باشد.

013

بهترین ساحل آنتالیا کجاست؟

لارا چند سالی است که همواره به عنوان بهترین ساحل آنتالیا معرفی می شود. در ساحل لارا صدها هتل وجود دارد که بسیاری از آنها به قدری تفریحات در خود دارند که مسافران نیازی به مراجعه به شهر را پیدا نمی کنند. انواع خدمات اسپا، استخر، ساحل خصوصی، تفریحات ساحلی، گردش در محوطه های سرسبز، برنامه های شبانه، وجود کلاب و سالن های بندسازی و... تنها بخش کوچکی از تفریحات موجود در هتل های ساحل لارا هستند.

سفر زمینی از استانبول به آنتالیا ارزش دارد؟

آنتالیا در جنوب غربی و استانبول در شمال غربی کشور ترکیه واقع شده اند اما برای سفر زمینی بین این دو شهر باید دست کم 700 کیلومتر را طی کنید که با اتومبیل شخصی و بدون هیچ گونه توقف حدود 8 ساعت و ربع زمان لازم است. ایرانیان بسیار کمی تصمیم می گیرند که از آنتالیا به استانبول (یا بالعکس) بروند زیرا این کار با تاکسی یا کرایه اتومبیل مقرون به صرفه نیست و اگر قصد صرفه جویی در هزینه ها را دارید، بهتر است از ایران تور زمینی استانبول یا تور زمینی آنتالیا را خریداری کنید.

اگر هنوز مطمئن نیستید که آنتالیا شهر خوبی برای سفر هست یا خیر توصیه می شود که از وبسایت آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی دیدن کنید که راهنمای سفر خوبی در رابطه با آنتالیا دارد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کتاب هایی برای آموزش زبان در هر ردۀ سنی
پنج شنبه 19 دی 1398 ساعت | بازدید : 5033 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

کتاب هایی برای آموزش زبان در هر ردۀ سنی

آموزش زبان انگلیسی در نیم قرن اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است. زمانی بود که اگر کسی قصد داشت زبان انگلیسی یاد بگیرد تنها کتاب های محدودی در اختیار داشت و مهم نبود که هدف او برای زبان آموزی چیست بلکه باید بعد از آموزش کلیاتی، یا خودش به دنبال کتاب های مورد نیازش می رفت یا اگر مؤسسه ای هم وجود داشت که کتاب هایی داشته باشد، استاندارد خاصی برای ارائه آن ها نبود. ولی امروزه نه تنها حوزه های یادگیری زبان انگلیسی بسیار تخصصی شده اند و هر کس با توجه به نیاز خود و رشته تحصیلی اش می تواند کتاب های زبان انگلیسی و متون آموزشی تخصصی را تهیه کند بلکه رده های سنی مختلف هم کتاب آموزش زبان خودشان را دارند. کتاب های آموزشی مخصوص هر رده سنی با توجه به نیاز همان گروه سنی طراحی شده اند. مسائل و ذغدغه های کودکان، نوجوانان و بزرگسالان با هم متفاوت است و موضوعاتی که برای آن ها جذابیت داشته باشد هم زمین تا آسمان با هم فرق می کنند. شما می توانید با توجه به رده سنی خود یا فرزندتان کتاب زبان آموزشی و تمرینی مناسب را تهیه نمایید.

کتاب های آموزش زبان بزرگسالان

بیشتر کتاب های آموزش زبان برای بزرگسالان تهیه شده اند. این کتاب ها موضوعات مختلف و مهارت های گوناگونی را به طور جداگانه آموزش می دهند. برخی از کتاب ها هم هستند که به شکل تخصصی برای کسانی که می خواهند در آزمون زبان شرکت کنند طراحی شده اند. آموزش زبان برای بزرگسالان شاید پیچیده تر به نظر برسد ولی با توجه به اینکه معمولا آن ها هدف خود را می دانند و برای یادگیری زبان انگیزه دارند، بهتر هم می توانند تمرکز کنند و می توان به طور مستقیم موضوعات آموزشی را به آن ها یاد داد. آنچه در آموزش زبان بزرگسالان باید در نظر بگیرید، این است که کدام شیوه های آموزشی برای شما مناسب ترند و با کدام شیوه های آموزشی بهتر یاد می گیرید و با توجه به این مسئله کتاب آموزش زبان خود را انتخاب کنید.

032

کتاب های آموزش زبان بزرگسالان با توجه به دغدغه های آن ها طراحی می شود.

کتاب های آموزش زبان نوجوانان

اهمیت آموزش زبان نوجوانان کمتر از بزرگسالان نیست. ممکن است که در سنین پایین، نوجوانان متوجه اهمیت یادگیری زبان نباشند، ولی اکثر والدین با توجه به اینکه زبان انگلیسی یک نیاز ضروری در تحصیل و آینده فرزندانشان هست، آن ها را به یادگیری زبان انگلیسی تشویق کنند. بعضی از نوجوانان هم خود تمایل به یادگیری زبان انگلیسی دارند. کتاب آموزش انگلیسی برای نوجوانان باید به گونه ای طراحی شود که رغبت آن ها را به یادگیری زبان انگلیسی بیشتر کند. همچنین مسائل کتاب باید متناسب با سن آن ها طراحی شود. درست است که می توان یادگیری مستقیم را برای نوجوانان اجرا کرد ولی همچنان استفاده از روش های غیر مستقیم مطالب را بهتر برای آن ها نهادینه خواهد کرد. تکرار و تمرین از نکات کلیدی در آموزش زبان نوجوانان است.

033

آموزش زبان نوجوانان باید همراه با شیوه های جذاب یادگیری فعالانه باشد.

آموزش زبان کودکان

کمتر پیش می آید که کودکان خودشان تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی بگیرند ولی شاید به دلایلی مجبور یا متمایل به آن شوند. آموزش زبان کودکان باید غیرمستقیم و همراه با بازی و تفریح باشد. کتاب های آموزشی انگلیسی برای کودکان مملو از اشعار و رنگ های شاد و تمرین های فیزیکی و بازی هستند. امروزه کتاب های متنعی در زمینه آموزش زبان کودکان وجود دارد و شما می توانید با توجه به علایق کودکان این کتاب ها را برای آن ها تهیه کنید. مخصوصا داستان­های مصور برای گروه سنی آن ها بسیار جذاب خواهد بود.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما
یک شنبه 1 دی 1398 ساعت | بازدید : 5080 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما

این مسئله که در طول پرواز صندلی شما در کجای هواپیما قرار داشته باشد، شاید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار نباشد. اما برای برخی افراد یا در شرایط خاص این مسئله بسیار مهم می باشد.

تکنولوژی هر روز در حال به روزرسانی دنیای خود است و اگر فرد نتواند پا به پای این پیشرفت حرکت کند از دنیای مدرن عقب می ماند.

زمان در این دنیای به سرعت پیش رونده بسیار مهم است. در واقع تکنولوژی موجب شده تا همه ی کارها سریع تر پیش بروند و انسان زندگی پر سرعتی داشته باشد.

حال تصور کنید که فردی برای کار، تحصیل و یا حتی موارد دیگر زندگی خود مجبور باشد تا همواره در سفر و جابه جایی باشد.

اگر این فرد از سیستم حمل و نقل درستی استفاده نکند زمان زیادی از روز خود را در رفت و آمد به سر خواهد برد. تقریبا زندگی کردن به این صورت غیرممکن خواهد شد.

بنابراین بهتر است تا از سیستم حمل و نقل هوایی که در حال حاضر سریع ترین سیستم حمل و نقل موجود است بهره ببرد.

زمانی که می خواهید با هواپیما سفر کنید ابتدا باید بلیط هواپیما مربوطه را تهیه کنید. همانطور که اشاره کردیم دنیا به سوی پیشرفت گام برداشته است، لذا برای تهیه بلیط خود می توانید به سایت ایرلاین مربوطه مراجعه کنید و در آنجا بلیط را به صورت آنلاین خریداری کنید.

 

انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما گزینه ی بسیار مناسبی است که توسط شرکت های هواپیمایی در اختیار مسافران قرار گرفته است. البته این شرایط در مورد پرواز های سیستمی و اکثر بلیط هواپیما خارجی می باشد.

هر فرد بهتر است تا متناسب با شرایط خود چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ روحی نسبت به انتخاب صندلی مورد نظر اقدام کند.

زمانی که به سایت مربوطه مراجعه می کنید صفحه ای برای شما باز می شود که باید در ان تاریخ رفت و برگشت، مبدا و مقصد برای رفت و برگشت، صندلی مورد نظر و تعداد و سایر موارد را اعلام کنید.

این که در طول پرواز کجا می نشینید بسیار مهم است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه ی تعیین صندلی در هنگام رزرو بلیط هواپیما آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

امکان انتخاب صندلی پس از تکمیل خرید برای شما امکان پذیر می باشد، همچنین برای این کار باید از سایت رسمی ایرلاین اقدام کنید.

  • هزینه:

بله هزینه ی صندلی ها در کلاس های متفاوت پروازی متفاوت است. بنابراین اگر می خواهید از راحتی بیشتری برخوردار شوید بهتر است تا بیشتر هزینه کنید و در صورت محدودیت در بودجه بهتر است تا کلاس پروازی خود را به دقت انتخاب کنید.

  • مکان صندلی:

هر صندلی در هر جایی از هواپیما که قرار داشته باشد مزیت مخصوص به خود را دارد.

مثلا اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از ایمنی پروازها اطمینان ندارید با این حال مجبورید تا با هواپیما سفر کنید به شما صندلی های پشت بال ها را پیشنهاد می کنیم. همچنین صندلی های جلویی و عقبی هواپیما که به درب های خروج نزدیک ترند و سریعتر می توانید از آن جا خارج شوید.

 

  • راحتی:

راحتی کلاس های پروازی بسیار با یکدیگر متفاوت است.

لذا اگر این مسئله برای شما اهمیت دارد که زمانی که روی صندلی تان نشسته اید فضای کافی و راحتی داشته باشید بهتر است تا کلاس های پروازی گران تر را انتخاب کنید.

اما اگر نمی توانید آنقدر هزینه کنید پس صندلی های آخر هواپیما را انتخاب کنید تا فضای بیشتری برای پاهای شما وجود داشته باشد. با این حال پشتی صندلی تان را آنقدر نمی توانید بخوابانید که به صورت یک تخت شود.

اگر این صندلی ها برای شما مناسب نیستند می توانید با پرداخت مبلغی بیشتر کلاس پروازی اکونومی پریمیوم را انتخاب کنید که راحتی بیشتری نسبت به کلاس پروازی اکونومی دارند.

البته بخش پریمیوم اکونومی در برخی ایرلاین ها و معمولاً پروازهای طولانی وجود دارد.

 

  • مشکلات شخصی:

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که نباید مدت زمان زیادی بنشینید پس صندلی های نزدیک راهرو را انتخاب کنید تا در صورت بلند شدن و راه رفتن مزاحم سایر مسافران نشوید.

انتخاب کسانی که دوست دارند کنار پنجره بنشینند نیز کاملاً مشخص است.

  • نوزاد:

در صورت همراه داشتن نوزاد با خود، صندلی های کابین دار را انتخاب کنید که علاوه بر این که فضای مناسبی برای کودکتان وجود داشته باشد دیگران نیز از سر و صدای کودک شما در امان باشند.

اغلب افراد صندلی های کابین دار و یا صندلی های جلویی را انتخاب می کنند لذا کسانی که می خواهند برای دور بودن از سر و صدای موتورها صندلی های جلویی را انتخاب کنند باید بدانند که ممکن است سر و صدای کودکان مزاحم آنها شود.

 

برخی از صندلی های هواپیما هستند که نسبت به سایر صندلی ها از ویژگی های بهتری برخوردارند و لذا گران تر نیز هستند با این حال ممکن است که این صندلی ها زودتر از سایر صندلی ها به فروش برسند پس بهتر است تا حتما صندلی مورد نظر خود را در هنگام خرید بلیط، رزرو کنید.

زمانی که با توجه به این موارد تصمیم گرفتید کدام صندلی را انتخاب کنید از طریق نقشه ای که بر روی صفحه باز شده است می توانید صندلی مورد نظر را انتخاب کنید. و روند تهیه ی بلیط را ادامه دهید.

اگر شما فردی هستید که زیاد با هواپیما سفر می کنید بهتر است تا در باشگاه مسافران همیشگی شرکت هواپیمایی مورد استفاده خود ثبت نام کنید چرا که برخی از شرکت های هواپیمایی برای مسافران همیشگی امکانات اضافه ای را در نظر می گیرند که شامل انتخاب صندلی بهتر نیز می شود.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 53
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 172
:: باردید دیروز : 273
:: بازدید هفته : 445
:: بازدید ماه : 6937
:: بازدید سال : 37538
:: بازدید کلی : 280985